În ziua de azi, în lume dar și în România, rețelele sociale sunt unele dintre cele mai puternice instrumente pentru a menține legătura cu prietenii și familia. Deasemenea sunt și una dintre principalele surse de știri, datorită potențialului lor de a furniza informații și transmitere în direct la nivel global. Mai mult, în ultimul timp, rețelele sociale au avut un impact semnificativ asupra exprimării politice. Asta se întâmplă mai ales în rândul generației mai tinere din România. Am văzut asta în ceea ce privesc protestele și chestiunile legate de alegeri.
Până în 2023, țara avea aproape 17,82 de milioane de utilizatori de internet. Dintre care peste 15,13 milioane erau utilizatori de rețele sociale.
Este Facebook în declin în Romania?
În România, Facebook este a doua cea mai populară aplicație de socializare. Utilizarea rețelei sociale în Romania are cu o rată de 87% și o posibilă arie de acoperire publicitară de 9,55 de milioane de utilizatori. În plus față de menținerea contactului cu alte persoane, utilizând funcții precum Facebook Messenger, platforma de socializare are o influență semnificativă datorită posibilităților sale de partajare a conținutului. Cu alte cuvinte, Facebook este considerat cea mai des folosită sursă de informații în companiile din România.
Cu toate că conduce în ceea ce privește numărul de utilizatori, platforma de socializare își pierde treptat popularitatea în favoarea platformelor precum Instagram sau TikTok. De exemplu, în ceea ce privește utilizarea rețelelor sociale în funcție de grupa de vârstă, Facebook este mai popular și accesibil în rândul grupului de vârstă 25-34 de ani. În schimb, Instagram câștigă din ce în ce mai multă faimă. În special devine popular în rândul persoanelor de douăzeci de ani. Asta datorită conceptului său de partajare de fotografii și videoclipuri de succes. Cu toate acestea, deși numărul utilizatorilor de Facebook din România este aproximativ dublu față de numărul utilizatorilor de Instagram, acesta din urmă are cu mult o rată mai mare de angajament atunci când vine vorba de partajarea de fotografii și povești (stories).
Vezi și articolul nostru despre Dominația Facebook – Click Aici!
Apariția TikTok în Romănia
TikTok s-a diferențiat rapid față de alte platforme de socializare prin forma sa de conținut. Acesta afișează videoclipuri de 15 secunde, în cea mai mare parte. În trimestrul al doilea al anului 2022, aplicația TikTok a fost descărcată de peste 5,8 milioane de ori din magazinul Google Play din Statele Unite. Mai mult, a avut peste 4,6 milioane de descărcări în Mexic.
TikTok a fost primit cu mare entuziasm și în România. Cel mai popular cont TikTok îi aparține lui @andragogan. Ea avea peste nouă milioane de urmăritori la începutul anului 2023.
În octombrie 2020, aplicația de socializare a generat o cifră de afaceri de aproape zece mii de dolari americani în România. Un an mai târziu, în octombrie 2021, TikTok a înregistrat o cifră de afaceri lunară de aproape 400 de mii de dolari americani. În octombrie 2022, cifra de afaceri lunară a depășit 1,1 milioane de dolari americani. Viitorul aplicației de socializare rămâne extrem de promițător datorită conținutului său distractiv și educativ. Pe lângă asta, noului serviciu, TikTok for Business, promite să aducă și mai multă influență. Noul serviciu a fost introdus în România în mai 2021. A fost găndit pentru a susține strategiile de marketing și prezența companiilor pe TikTok.
Vezi și articolul nostru despre Evoluția Uimitoare a Aplicației TikTok – Click Aici!
Nu ne lăsam prea curând de rețelele de socializare
Toata implicarea online nu pare să se diminueze, ci din contră, se dezvoltă. Așadar, după cum spun statisticile, România, se încadrează la utilizatorii activi de rețelele sociale. Și după cum am mai spus, „viața” din mediul online are un impact vizibil și notabil asupra tinerilor, în mod special. Sfatul nostru este să utilizați responsabil aceste aplicații de socializare.
Articol preluat de pe statista.com.
Lasa un comentariu