TikTok, aplicația de social media cu o evoluție uluitoare și un impact uriaș la nivel global, este deținută de compania tech cu sediul în Beijing, ByteDance. A fost lansată în 2017 ca versiunea internațională a popularei platforme chineze Douyin. Foarte repede, TikTok a câștigat popularitate la nivel global după achiziționarea Musical.ly în 2018. Această platformă, care a fost în special populară în Statele Unite pentru videoclipurile scurte cu mimat pe melodii. Aplicația Musical.ly s-a unit cu TikTok în august 2018.
În iulie 2021, TikTok a atins borna de trei miliarde de descărcări în întreaga lume. Recordul vine în ciuda interdicției din India în iunie 2020 și a pierderii unei audiențe considerabile. Descărcările aplicației TikTok au atins vârful în primul trimestru al anului 2020, ajungând la peste 313,5 milioane. Cu toate că descărcările aplicației au fluctuat între 2021 și începutul anului 2023, această platformă populară de videoclipuri scurte se menține printre cele mai populare aplicații la nivel mondial și în Statele Unite.
Videoclipuri Scurte
Popularitatea masivă la nivel global a aplicației TikTok reflectă una dintre cele mai semnificative tendințe tehnologice ale ultimului deceniu: tranziția de la desktop la mobil. Aceasta reflectă, de asemenea, schimbările recente în comportamentul utilizatorilor de internet. Aici menționăm scurtarea atenției, fapt ce a dus la platformele de videoclipuri scurte să devină jucători cheie. Această tendință a fost evidențiată în special în timpul pandemiei de coronavirus. Atunci calitatea, povestirea și accesibilitatea au devenit motive principale pentru vizionarea videoclipurilor scurte.
Fie că este produs profesional sau generat de utilizatori, conținutul video online se bucură de o popularitate enormă în rândul consumatorilor de social media și, astfel, se extinde pe platforme consacrate, cum ar fi Instagram.
Videoclipurile scurte nu doar au atras o implicare semnificativă a utilizatorilor online, ci au obținut și cel mai mare randament al investiției (ROI). Așa ne arată un sondaj realizat în iunie 2022 printre marketerii globali.
Piețele principale și așteptări
La începutul anului 2023, Statele Unite erau cea mai mare piață pentru aplicația de videoclipuri sociale, cu aproximativ 113,2 milioane de utilizatori. Indonezia ocupa locul doi, cu 110 milioane de utilizatori TikTok. În acest timp, publicul TikTok din Brazilia depășea 82 de milioane de utilizatori.
Principalele concluzii
- Descărcări TikTok la nivel mondial în 2022: 672 milioane
- Venituri trimestriale în aplicația TikTok: 680,74 milioane USD
- Rata de utilizare a TikTok în SUA în 2023: 19,2%
Articol preluat de pe statista.com
Lasa un comentariu