Prima rețea socială care a atins acest nivel global. Facebook este gigantul rețelelor de socializare pe care celelalte platforme încă încearcă să-l ajungă. Are aproape trei miliarde de utilizatori activi lunar (MAU) până în ianuarie 2023.
De la înființarea sa în 2004, Facebook a fost martor la numeroase controverse și schimbări. Cea mai recentă fiind o rebranding major și o schimbare de nume în 2021. Compania mamă a platformei, Facebook Inc., a devenit Meta Platforms, iar rețeaua socială cu același nume face acum parte din Familia de Aplicații Meta. Acolo se alătură WhatsApp, Instagram și Facebook Messenger. Este o mișcare asemănătoare cu cea a Alphabet, fostul Google, de a-și extinde domeniul de acțiune.
Vezi si articolul nostru despre evoluția aplicației WhatsApp! – Click AicI!
Unde se găsește cea mai mare comunitate de utilizatori Facebook?
India este țara cu cea mai mare audiență Facebook din lume. Cu 314 milioane de utilizatori până în ianuarie 2023, reprezentând impresionant 10,6% din totalul utilizatorilor Facebook. În plus, Statele Unite, Indonezia și Brazilia aveau fiecare peste 100 de milioane de utilizatori Facebook. În plus, aproape o cincime dintre utilizatorii globali de Facebook erau bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani. Iar aproximativ 12% dintre utilizatori erau femei din această grupă de vârstă.
Situația financiară a Meta Platforms
În 2022, compania mamă a Facebook, Meta Platforms, a generat o cifră de afaceri de peste 116 miliarde de dolari americani. Este în scădere față de 117,9 miliarde în 2021 și prima scădere anuală a veniturilor din 2009. Profitul net a înregistrat, de asemenea, o scădere de peste 40% față de anul precedent. În plus, în 2022, venitul mediu pe utilizator al Meta (ARPU) a fost de 39,6 dolari americani, în scădere cu trei procente față de anul anterior. O altă primă neplăcută pentru companie. Aceste contractări financiare sunt legate de normalizarea activității după explozia din timpul pandemiei globale COVID-19, precum și de apariția unor competitori puternici precum TikTok. Venitul mediu per utilizator Facebook a fost semnificativ mai mic decât media ARPU a Meta, situându-se la 10,86 dolari americani.
Ce văd oamenii în fluxul lor de știri de pe Facebook?
În trimestrul patru din 2022, puțin peste 50% din conținutul din fluxul de știri al utilizatorilor din SUA de pe Facebook conținea postări de la prieteni și persoane pe care le urmăreau. Între timp aproape 17% dintre postări nu aveau nicio legătură cu utilizatorul. Aceeasta înseamnă că acel conținut nu era legat de prietenii lor de pe Facebook, persoanele, paginile sau grupurile pe care le urmăreau. În plus, majoritatea conținutului din fluxul de știri nu avea link-uri atașate.
Cu toate că este o sursă ușor accesibilă de știri și evenimente curente, platforma se confruntă cu o varietate de conținut eronat și dăunător. În trimestrul patru din 2022, 1,3 miliarde de conturi false de Facebook au fost eliminate de pe platformă. În plus, pentru același interval de timp, au fost luate măsuri împotriva a 6,4 milioane de conținuturi. Acestea, conțineau hărțuire și comportament agresiv.”
Articol preluat de pe statista.com
Lasa un comentariu